Urząd Miasta Ruda Śląska
pl. Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska
tel. 322 449 000 fax. 322 487 348 fax. 322 487 171 e-mail: um_ko@ruda-sl.pl adres skrytki na ePUAP: /umrudasl/pisma adres skrzynki do doręczeń elektronicznych to: AE: PL-20564-81389-IVCGH-19
Godziny załatwiania spraw przez strony w Urzędzie Miasta Ruda Śląska: poniedziałek 8:00 - 16:00 wtorek 8:00 - 16:00 środa 8:00 - 16:00 czwartek 10:00 - 18:00 piątek 8:00 - 14:00 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Zgodnie z art.13 ust.1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej w skrócie „RODO”, (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) przekazujemy informacje na temat przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miasta Ruda Śląska: 1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Ruda Śląska, z siedzibą władz w Urzędzie Miasta Ruda Śląska, 41-709 Ruda Śląska, Plac Jana Pawła II 6. 2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Panią Agnieszkę Tetkowską, z którym można się skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych drogą elektroniczną – adres e-mail: iod@ruda-sl.pl lub listownie na adres siedziby Administratora. 3. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu realizacji zadań własnych bądź zleconych Miasta Ruda Śląska, określonych przepisami prawa, w szczególności w art. 7 i 8 ustawy o samorządzie gminnym lub art. 4, 4a i 5 ustawy o samorządzie powiatowym. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi: 4. Odbiorcami danych osobowych mogą być: strony i uczestnicy postępowań, organy właściwe do załatwienia podania na mocy przepisów prawa, którym podanie zostało przekazane; podmioty uprawnione do obsługi doręczeń, podmioty, z którymi administrator zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych w Urzędzie Miasta systemów informatycznych. 5. Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane, a następnie w celach archiwalnych, przez okres wyznaczony na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej. 6. Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora: dostępu do treści swoich danych osobowych, sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, usunięcia swoich danych osobowych, ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia swoich danych osobowych, a ponadto, posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 7. W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie udzielonej zgody, ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych osobowych do momentu jej wycofania. 8. Podanie danych osobowych uzależnione jest od podstawy prawnej ich przetwarzania i może być wymogiem: 9. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO. 10. Administrator dopuszcza możliwość przekazywania danych osobowych do państw trzecich, jeżeli konieczność taka wynika ze szczególnych przepisów prawa.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Podstawa prawna: art 22 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz.U. z 2023 r., poz.1206), zwanego dalej w skrócie "DODO". W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, zgodnie z obowiązującymi od 6 lutego 2019 roku przepisami DODO, przekazujemy informacje na temat przetwarzania danych osobowych Straży Miejskiej w Rudzie Śląskiej: 1. Administrator Danych Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Straży Miejskiej w Rudzie Śląskiej, z siedzibą w Rudzie Śląskiej przy ul. Gen. Hallera 61, 41-709 Ruda Śląska. 2. Inspektor Danych Osobowych Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Pana Pawła Ganczarka Z inspektorem Ochrony Danych może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób: 1. pod adresem poczty elektronicznej: straz@rudaslaska.pl, 2. telefonicznie pod numerem 323 423 060, 3. pisemnie na adres siedziby Administratora. 3. Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań związanych z rozpoznawaniem, zapobieganiem, wykrywaniem i zwalczaniem czynów zabronionych, w tym zagrożeń dla bezpieczeństwa i porządku publicznego. Straż Miejska zgodnie z art.10a Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1763), w celu realizacji ustawowych zadań może przetwarzać dane osobowe, bez wiedzy i zgody osoby, której dane te dotyczą, uzyskane: a. w wyniku wykonywania czynności podejmowanych w postępowaniu w sprawach o wykroczenia; b. z rejestrów, ewidencji i zbiorów, do których straż posiada dostęp na podstawie odrębnych przepisów. 4. Odbiorcy danych osobowych Dane nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa. 5. Okres przechowywania danych osobowych 1. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. 2. Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej. 6. Prawa osób, których dane dotyczą, w tym dostępu do danych osobowych Osoba, której dane dotyczą, posiada prawo: a. do wniesienia do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych skargi w przypadku naruszenia praw osoby w wyniku przetwarzania danych osobowych. Dane kontaktowe Prezesa Urzędu oraz informacje dotyczące procedury składania skargi znajdują pod adresem Urzędu Ochrony Danych Osobowych Adres pocztowy Prezesa Urzędu: Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. b. do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, sprostowania lub usunięcia danych osobowych, lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
|