Wniosek o zamianę lokalu mieszkalnego
Miejsce złożenia dokumentów
Biuro Obsługi Mieszkańców
Urząd Miasta - parter budynku „A”
pl. Jana Pawła II 6
Wymagane dokumenty
- wniosek – formularz 6.6 (dostępny również w katalogu „Jak załatwić sprawę?”),
- deklaracja o wysokości dochodów członków gospodarstwa domowego za okres pełnych
3 miesięcy kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku (zał 1 druk dołączony
do wniosku 6.6),
- oświadczenie o stanie majątkowym członków gospodarstwa domowego (zał 2 druk dołączony do wniosku 6.6),
- oświadczenie o nieposiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu położonego w tej samej lub pobliskiej miejscowości (zał 3 druk dołączony do wniosku 6.6),
- umowa najmu,
- dokument potwierdzający stan cywilny w przypadku rozwodu, separacji lub zgonu współmałżonka.
Opłaty
Wniosek jest wolny od opłat.
Termin załatwienia
Sprawa załatwiana jest po złożeniu kompletnego wniosku.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21.06.2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego z późniejszymi zmianami,
Uchwała nr PR.0007.76.2021 Rady Miasta Ruda Śląska z dnia 26 maja 2021 r. w sprawie określenia zasad wynajmowania lokali i pomieszczeń tymczasowych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Ruda Śląska z późn. zm.
Uwagi
- w przypadku tzw. zmiany dobrowolnej, pomiędzy dwoma najemcami, gdzie jedna ze stron posiada lokal mieszkalny nienależący do Miasta Ruda Śląska (właścicielem jest np. MGSM "Perspektywa", Rudzka Spółdzielnia Mieszkaniowa), do wniosku należy dołączyć zgodę właściciela na zamianę mieszkania.
Kontakt
Informacji dotyczącej wniosku o zamianę lokalu mieszkalnego udziela Wydział Spraw Lokalnych, pokój 225 (II piętro) tel.: 32 244 90 00 do 10, wew. 2250