Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
(decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
decyzje o ustaleniu warunków zabudowy
Miejsce złożenia dokumentów
Papierowo:
- pocztą na adres: Urząd Miasta Ruda Śląska, pl. Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska
- osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców – parter budynku "A" pod adresem jw.
Elektronicznie:
- elektronicznej skrzynka podawcza ePUAP: /umrudasl/pisma
- skrzynka do doręczeń elektronicznych: AE: PL-20564-81389-IVCGH-19
Wymagane dokumenty
- wypełniony formularz (dostępny również w katalogu „Jak załatwić sprawę?”),
- załączniki (w liczbie odpowiedniej do liczby projektowanych obiektów):
załącznik A – dane dotyczące infrastruktury technicznej,
załącznik B – dane dotyczące budynku,
załącznik C – dane dotyczące obiektu budowlanego niebędącego budynkiem,
załącznik D – dane dotyczące składowiska odpadów,
- mapa zasadnicza, lub w przypadku jej braku, mapa ewidencyjna w skali 1:1000 (lub 1:2000 w przypadku inwestycji liniowych), obejmująca teren, którego wniosek dotyczy i obszar, na który inwestycja będzie oddziaływać wraz z oznaczeniem granic terenu objętego wnioskiem,
- określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu, przedstawione w formie graficznej,
- dokumenty potwierdzające zapewnienie dostawy niezbędnych mediów oraz odbioru ścieków socjalno-bytowych,
- opis danych charakteryzujących wpływ inwestycji na środowisko (jeśli nie ma konieczności przeprowadzenia postępowania w sprawie oddziaływania na środowisko na podstawie ustawy – Prawo Ochrony Środowiska), lub kopię decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłaty
Opłaty związane z załatwieniem przedmiotowej sprawy należy uiścić we wpłatomacie na parterze budynku Urzędu Miasta (pl. Jana Pawła II 6) lub przelewem na numer konta bankowego:
ING BSK S.A. 74 1050 0099 6700 1601 0000 0000
- wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – 598 zł
W przypadku występowania za pośrednictwem pełnomocnika:
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł
Zwolnienia od opłaty
Opłacie skarbowej nie podlega dokonanie czynności urzędowej w sprawie budownictwa mieszkaniowego.
Z opłaty zwolnione jest wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy
Ponadto od opłaty skarbowej zwolnione są osoby i podmioty wyszczególnione w art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Termin załatwienia
Nie dłużej niż 65 dni od dnia złożenia wniosku (decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego),
Nie dłużej niż 90 dni od dnia złożenia wniosku (decyzja o warunkach zabudowy),
Nie dłużej niż 21 dni od dnia złożenia wniosku (decyzja o warunkach zabudowy obiektu budowlanego, o którym mowa w art.29 ust. 1 pkt 1a ustawy Prawo budowlane)
Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Uwagi
Decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu nie wydaje się dla terenów, dla których obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Tryb odwoławczy
Stronom postępowania przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ruda Śląska, w terminie 14 dni od daty otrzymania tej decyzji.
Podstawa Prawna
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Kontakt
tel. 322 449 000 do 010 wew. 3191, 3192.