Przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia,
wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu
Miejsce złożenia dokumentów
Papierowo:
- pocztą na adres: Urząd Miasta Ruda Śląska, pl. Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska
- osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców – parter budynku "A" pod adresem jw.
Elektronicznie:
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /umrudasl/pisma
- skrzynka do doręczeń elektronicznych: AE: PL-20564-81389-IVCGH-19
- za pośrednictwem aplikacji internetowej: http://e-budownictwo.gunb.gov.pl
Wymagane dokumenty
- wypełniony wniosek - formularz PB-11 (dostępny również w katalogu „Jak załatwić sprawę?”),
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - formularz PB-5 (dostępny również w katalogu „Jak załatwić sprawę?”),
- zgoda dotychczasowego inwestora, wobec zgłoszenia którego organ nie wniósł sprzeciwu (w przypadku, jeśli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z wieczystego użytkowania nie przeszły jeszcze na rzecz wnioskodawcy),
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Opłaty
Opłaty związane z załatwieniem przedmiotowej sprawy należy uiścić we wpłatomacie na parterze budynku Urzędu Miasta (pl. Jana Pawła II 6) lub przelewem na numer konta bankowego:
ING BSK S.A. 74 1050 0099 6700 1601 0000 0000
- Przeniesienie na rzecz innego podmiotu praw i obowiązków wynikających z przyjętego zgłoszenia – 90 zł.
W przypadku występowania za pośrednictwem pełnomocnika:
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł
Zwolnienia od opłaty
Opłacie skarbowej nie podlega dokonanie czynności urzędowej w sprawie budownictwa mieszkaniowego.
Ponadto od opłaty skarbowej zwolnione są osoby i podmioty wyszczególnione w art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Termin załatwienia
Miesiąc, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - dwa miesiące od daty wszczęcia postępowania (tzn. złożenia kompletnego wniosku).
Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Uwagi
- osoba składająca wniosek oświadcza w nim, że przyjmuje wszystkie warunki, prawa i obowiązki wynikające ze zgłoszenia. Osoba, która pierwotnie dokonała zgłoszenia, wyraża zgodę na przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia na rzecz osoby występującej z wnioskiem. Zgoda ta nie jest wymagana, jeśli wnioskodawca posiada prawo własności lub użytkowania wieczystego nieruchomości objętej decyzją.
- przeniesienie praw i obowiązków następuje w drodze decyzji administracyjnej.
- decyzja o przeniesieniu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia nie przedłuża terminu rozpoczęcia robót budowlanych. W przypadku nierozpoczęcia wykonywania robót budowlanych przed upływem 3 lat od określonego w pierwotnym zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia, rozpoczęcie tych robót może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.
Tryb odwoławczy
Każdej ze stron postępowania służy odwołanie od decyzji w terminie 14 dni od daty jego odebrania. Odwołanie kieruje się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta.
Podstawa Prawna
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Kontakt
tel. 322-449-000 do 010 wew. 3190, 3200, 3201